|
|
|
|
|
Εξωτερική άποψη του κτηρίου του Μουσείου Παλαιόπολης-Mon Repos
|
|
|
Tο Μουσείο Παλαιόπολης-Μon Repos ξεκίνησε τη λειτουργία του το έτος 2001.
Η έπαυλη, στην οποία στεγάζεται, κτίστηκε την εποχή της Αγγλοκρατίας από τον Ύπατο Αρμοστή των Ιονίων Νήσων Sir Frederick Adam και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα νεοκλασικής αρχιτεκτονικής (1828-1831).
H μόνιμη έκθεση, βασισμένη σε δύο θεματικές ενότητες, αναπτύσσεται σε δεκατέσσερις αίθουσες.
Αυθεντικά αντικείμενα και εποπτικό υλικό παρουσιάζουν όψεις της ιστορίας του κτιρίου, καθώς και των αρχαίων μνημείων στον ευρύτερο περιβάλλοντα χώρο του.
Αναλυτικά, η μόνιμη έκθεση διαρθρώνεται ως εξής:
ΙΣΟΓΕΙΟ
Αίθουσα 1: Πληροφοριακό υλικό για την οργάνωση της έκθεσης και την ιστορία του κτιρίου.
Αίθουσα 2: Μόνιμη φωτογραφική έκθεση για την περίοδο της Αγγλοκρατίας στην Κέρκυρα.
Αίθουσα 3: Υλικό σχετικά με τους πρώτους ενοίκους της έπαυλης, Λόρδο και Λαίδη Adam (1828-1831).
Αίθουσα 4: Ο δημόσιος χαρακτήρας της έπαυλης την περίοδο 1832-1864 και η παραχώρησή της στην πρώην βασιλική οικογένεια ως θερινή κατοικία (1864-1967).
Αίθουσα 5: Οι πρώτες αρχαιολογικές έρευνες στην Παλαιόπολη κατά το 19ο αιώνα.
Αίθουσα 6: Το αίθριο της έπαυλης ως συνοπτική αναφορά του βοτανικού κήπου του Mon Repos.
Αίθουσα 7: Το πρόπλασμα της χερσονήσου του Κανονιού με τις θέσεις των αρχαίων μνημείων. Χρονολόγιο της ιστορίας της πόλης.
Αίθουσα 8: Διακόσμηση Ρυθμού Αντιβασιλείας (Regency Style) των αρχών του 19ου αιώνα.
ΠΡΩΤΟΣ ΟΡΟΦΟΣ
Αίθουσα 9: Η έκθεση «Περίπλους» για το διαχρονικό ρόλο και την κομβική θέση του νησιού στη Μεσόγειο.
Αίθουσα 10: Η Αγορά της αρχαίας πόλης ως εμπορικό, πολιτικό και οικονομικό κέντρο.
Αίθουσα 11: Τα ρωμαϊκά λουτρά στην Αγορά.
Αίθουσα 12: Η αρχιτεκτονική και τα λατρευτικά δρώμενα των ιερών της αρχαίας Κέρκυρας.
Αίθουσα 13: Φωτογραφικό υλικό από τους πιο σημαντικούς χώρους της Παλαιόπολης και των ανασκαφών τους.
Αίθουσα 14: Χώρος βιντεοπροβολής με θέμα «Κέρκυρα: από την αρχαία στη σύγχρονη πόλη».
Ο δεύτερος όροφος φιλοξενεί περιοδικές εκθέσεις και εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
|