Έβανς Αρθουρ
Ειλειθυία
Ελένη Τοσίτσα
Ελευσίνα
Ελευσίνια Μυστήρια
Έλιμος
Ελλανοδίκες
Έλλη
Ένδοιος
  Εξηκίας
Ένας από τους μεγαλύτερους αγγειογράφους και αγγειοπλάστες της αρχαιότητας, κορυφαίος τεχνίτης του μελανόμορφου ρυθμού μαζί με τον Άμασι. Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα τοποθετείται από το 550 έως και το 520 π.Χ., όμως είναι βέβαιο πως, αφού ήταν και ιδιοκτήτης αγγειοπλαστικού εργαστηρίου, η σταδιοδρομία του ως αγγειοπλάστη θα πρέπει να εκτείνεται ακόμη περισσότερο.

Ο Εξηκίας υπήρξε μία πολύπλευρη προσωπικότητα και κατάφερε να φθάσει τον μελανόμορφο ρυθμό στο ύψιστο σημείο της ανάπτυξής του. Η τεχνοτροπία του αποπνέει μία πνευματικότητα που δεν συναντάται σε άλλους δημιουργούς της εποχής του. Η υπογραφή του έχει σωθεί σε αρκετά αγγεία, κυρίως αμφορείς και κύλικες.

Τα σπουδαιότερα έργα του είναι ένας αμφορέας που σήμερα βρίσκεται στο Μουσείο του Βατικανού, ο οποίος φέρει παράσταση του Αίαντα και του Αχιλλέα να παίζουν πεσσούς, ένας αμφορέας στο Βερολίνο, που απεικονίζει τον Ηρακλή να παλεύει με το λιοντάρι της Νεμέας και μία οφθαλμωτή κύλικα στο Μόναχο, στην οποία απεικονίζεται ο Διόνυσος μέσα σε πλοίο και γύρω κολυμπούν οι πειρατές που απείλησαν τον θεό, μεταμορφωμένοι σε δελφίνια.

Από το χέρι του Εξηκία έχει σωθεί επίσης ένας παναθηναϊκός αμφορέας, θεωρείται, όμως, βέβαιο ότι ένας τόσο σπουδαίος καλλιτέχνης θα είχε δημιουργήσει αρκετούς. Ας μην ξεχνάμε ότι η σταδιοδρομία του τοποθετείται ακριβώς στα χρονικά όρια της αλματώδους ανάπτυξης των Παναθηναίων. Είναι πολύ πιθανό το εργαστήριο του Εξηκία να είχε αναλάβει την εκτέλεση μιας από τις πρώτες σειρές των Παναθηναϊκών αμφορέων, καθώς οι αθλοθέτες θα επεδίωκαν και την καλλιτεχνική τελειότητα, μαζί με την άρτια κατασκευή των επάθλων.

Η επιρροή του Εξηκία στους συγχρόνους του, αλλά και στους μεταγενέστερους καλλιτέχνες, υπήρξε καταλυτική, τόσο στο ύφος της ζωγραφικής, όσο και στα σχήματα και τους τύπους των αγγείων που δημιούργησε. Θεωρείται αρκετά πιθανό ότι από το εργαστήριο του Εξηκία ξεκίνησε την επαγγελματική και καλλιτεχνική του δραστηριότητα ο ζωγράφος του Ανδοκίδη, ο οποίος υπήρξε ο εισηγητής του ερυθρόμορφου ρυθμού.
Επιμενίδης
Επιτύμβιες στήλες
Ερμαϊκές στήλες
Ερμής
Εστία
Ευπαλίνος
Ευριπίδης
Ευφράνωρ
Έφεσος