Γλύπτης από την Πάρο. Ήταν από τους πιο άμεσους μαθητές και συνεργάτες του Φειδία, μάλιστα οι αρχαίοι συγγραφείς αναφέρουν ότι ήταν τόσο αγαπητός στο δάσκαλό του, ώστε εκείνος του επέτρεπε να υπογράφει έργα του με το όνομά του. Το πιο σημαντικό δημιούργημά του ήταν το κολοσσικό άγαλμα της Νεμέσεως στο Ραμνούντα της Αττικής, κατασκευασμένο από παριανό μάρμαρο. Στις αρχαίες πηγές αναφέρονται ως έργα του, ακόμη, το άγαλμα της Μητέρας των θεών, στο Μητρώο της Αγοράς των Αθηνών, και τα χάλκινα αγάλματα της Αθηνάς και του Δία, που βρίσκονταν στο ιερό της Ιτωνίας Αθηνάς στην Κορώνεια της Βοιωτίας. Τα πρωτότυπα αυτά έργα δεν σώζονται, έχουν διατηρηθεί, όμως, αντίγραφά τους. Ο Αγοράκριτος είναι πιθανό ότι εργάσθηκε, μαζί με τον Αλκαμένη, συμμαθητή του στο εργαστήριο του Φειδία, στη γλυπτική διακόσμηση του Παρθενώνα, την ευθύνη για την οποία είχε ο δάσκαλός τους.
|
|
|